راتاتویی فرانسوی
نوشته شده توسط : رويا

طرز تهیه راتاتویی فرانسوی

 

Image result for ‫راتاتویی‬‎

راتاتویی یکی از غذاهای سنتی و قدیمی کشور فرانسه است که اصلیت آن به شهر نیس باز می گردد. این غذای خوشمزه یک غذای گیاهی است و به همین دلیل بین طرفداران غذاهای سالم و رژیمی بسیار محبوب است. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۲ نفر راتاتویی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه راتاتویی در ادامه با ما همراه باشید.

 

مواد لازم راتاتویی
بادمجان ۳ عدد
پیاز ۱ عدد
فلفل دلمه ای ۱ عدد
سیر ۲ حبه
گوجه فرنگی ۲ عدد
تخم مرغ ۲ عدد
پودر آویشن ۱ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه به اندازه کافی
روغن زیتون به اندازه کافی
نمک به اندازه کافی

 

ابتدا بادمجان را پوست می گیریم و خرد می کنیم. برای خارج کردن آب اضافی و تلخی بادمجان ها مقداری نمک رویشان می پاشیم و کنار می گذاریم. ۱ساعت بعد بادمجان ها را آبکشی می کنیم و با دست فشار وارد می کنیم تا آب اضافی خارج شود.مقداری روغن زیتون درون یک تابه می ریزیم و تابه را روی حرارت قرار می دهیم. سیر و پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و درون روغن زیتون تفت می دهیم. پس از اینکه سیر و پیاز سبک شدند فلفل دلمه ای را خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم.تفت دادن را ادامه می دهیم تا فلفل دلمه ای هم کاملا نرم شود ، سپس تابه را از روی حرارت بر می داریم و مواد داخل تابه را خارج می کنیم. مجددا مقداری روغن زیتون داخل تابه می ریزیم و بادمجان را اضافه می کنیم.در ادامه گوجه فرنگی را خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. در مرحله بعدی مخلوط سیر ، پیاز و فلفل دلمه ای را به تابه اضافه می کنیم و پودر آویشن را روی مواد می ریزیم. سپس ادویه های دلخواه را به همراه نمک و فلفل سیاه به مواد اضافه می کنیم.

 

Image result for ‫راتاتویی‬‎

 

در مرحله بعد رب گوجه فرنگی را در یک ظرف کوچک با مقداری روغن کمی تفت می دهیم سپس نصف لیوان آب به آن اضافه می کنیم و پس از مخلوط کردن رب و آب آن را به تابه حاوی بادمجان اضافه می کنیم و با مواد مخلوط می کنیم.حرارت زیر تابه را کم می کنیم و درب تابه را می گذاریم تا آب موجود در تابه تبخیر شود و غذا آماده شود. پس از اینکه آب غذا تبخیر شد تخم مرغ ها را روی غذا می شکنیم و اجازه می دهیم تا تخم مرغ ها پخته شود ، سپس غذا را سرو می کنیم.در برخی دستور های راتاتویی تخم مرغ وجود ندارد و پس از آماده شدن غذا مانند پیتزا مقداری پنیر پیتزا روی سطح آن می پاشیم و درون فر قرار می دهیم. پس از اینکه پنیر طلایی شد راتاتویی را از فر خارج می کنیم و سرو می کنیم.

طرز تهیه راتاتویی فرانسوی





:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: